................................

Monday, July 22, 2013

Botol baru alma sgt membantu!

Salam ramadhan semua :-)

Puasa kali ni agak meletihkan aku as mummy yang masih dan sedang menyusukan ank yg berusia 10bulan. Masyallah besar pahala. Namun tidak sama sekali aku give up dgn dugaan ini. Niat nak fully susukan alma sehingga dua tahun amat aku ingin kan!

Namun,menyusu dan makan sahaja xmembantu utk penghadaman sekiranya anak kecil kita tidak mengambil air masak a.k.a air kosong. Nanti berak taik keras dan dia meneran pun seksa.

Mak aku kata,baby kne minum byk air masak utk bantu buah pinggang dia. Ye,mak aku bukan doktor mahupun nurse,akan tetapi pengalaman mak aku membesarkan 7org ank nya membuatkan aku kagum dan sekaligus menjadikan mak aku idola aku utk membesarkan anak.

Alma,seorang ank yg periang..suka makan dan minum susu badan NAMUN agak payah nak minum air masak. Bagi guna cawan,ada la dlm seteguk dia telan. Maklum la tawar. Bagi guna botol baby yg boleh tonggeng2 tu,dia xnk. Guna straw pun ciput je dia minum.

Tapi now,mak dia dah xrisau lagi! Hahaha ayat!!!! Mcm iklan plak..now,aku dah xperlu risau2 lagi sebab dgn bantuan botol baru,alma minum air masak bagaikan  juara :-) i like i loike !

Aku guna botol yg dpt freegift hasil dr beli susu dutchlady. Bukan aku yg bli susu. Tu pun amik kat umah mak aku sebab dorg dpt free. Mula2 try mcm hampa sebab alma sgt geli dgn puting tiruan. (sbb straw tmpt minum tu getah lembut mcm puting) tapi 2nd try trus dia semangat. Ok nak,semangat ini yg ibu mahu kan :-)

So kpd mommies yg bermasalah nk bg ur bby air masak,try la botol ni,. Korg gi bli susu dutchlady okey :-) bye2!!

No comments: