................................

Wednesday, June 10, 2015

INGIN HAMIL? CARA YANG BETUL AMALKAN GLA COMPLEX

Assalamualaikum :) 

Mar tahu kebanyakan yg klik entry ni adalah niat betul2 nak paham dan tahu cara pengambilan produk yg membantu kita utk hamil kan? Hopefully penerangan mar di bawah tidak menghampakan korang ye...

Mula sekali Mar nak fahamkan kepada korang cara pengambilan GLA yang betul..Xsemua org tahu pengambilan yg betul. Sesetengah tu main telan je ikut dan..Oh! jgn begitu~

Bagaimana cara cepat hamil langkah demi langkah dengan GLA?


Pertama sekali Mar nak ingatkan bahawa kita hanya berusaha..Yg menentukan Yang Maha Kuasa..Tapi Allah SWT suka hambaNya yg berusaha tanpa jemu :') xgitu?


Secara teorinya Gamma Linolenik acid dalam biji bunga borage dapat membantu pasangan yang ingin mendapatkan anak untuk senang hamil. Namun ia tetap berbalik kepada keizinan Yang Maha Kuasa. Sambil ikhtiar jangn putus2 doa :)

Jadi sebelum berusaha ayuh kita berbanyak mengingati-Nya semoga dianugerahkan cahayamata idaman. Ameen :)

GLA Complex ini diambil oleh isteri 9wanita), dan Mar sarankan di samping GLA complex, isteri juga mengambil set A (Vita Lea, B Complex dan Vita C), untuk persediaan sekiranya hamil. Vita Lea dan B Complex membekalkan asid folik yang cukup bayi mengelakkan kecacatan pada bayi, seperti spina bifida.







Cara-cara pengambilan GLA untuk cepat hamil:


Isteri hendaklah mengetahui kitaran haidnya. Ini sgt PENTING!!!!!!!!!! Sama ada yang normal 28 hari, atau 30 hari atau 36 hari dan sebagainya.Haid tidak tetap? Ya,mmg di akui agak sukar namun boleh mengagak yang terbaik.


Bahagikan hari kitaran haid kepada 2. Misalnya 28 hari, maka 28/2=14. Maka dianggarkan masa subur isteri itu adalah dalam hari ke-14 dari hari pertama haid, +/- 5 hari.Maka pengambilan GLA Complex dimulakan dari hari pertama haid hingga sehari sebelum hari subur. Dalam kes hari subur ke-14, maka GLA diambil sehingga hari ke-13. Sekiranya korang kompius, korang perlu menghentikan pengambilan GLA bermula hari ke-12. Itu lebih selamat!

Pengambilan suplemen lain diteruskan seperti biasa kecuali Alfalfa complex... Vit e juga harus dihentikan.Sekiranya untuk cycle berikutnya isteri tidak mengalami kedatangan haid, kemungkinan besar sudah hamil. Cuba check dahulu...Jika tidak, ulangi proses tersebut.

Semoga berjaya!

Sekali lagi, kita berusaha dan bertawakal kepada Allah. Semoga semua pasangan suami isteri yang berhajatkan anak dari zuriat sendiri bakal menimangnya insya-Allah. Amee..Allah sebaik2 perancang mohon padaNya tanpa stop berikhtiar :)

Bukan hanya makan sebotol then berhenti dan menangis serta meratapi nasib diri..itu salah sama sekali :)



Marina
0194501317
Your trusted distributor
Pengedar SAH SHAKLEE seluruh Malaysia :)

No comments: