................................

Sunday, April 24, 2011

Merajuk Hati

Salam, sebelum itu nak di ingatkan ini bukan entry mengada-ngada okeh. TQ

merajuk. apa maksud merajuk erk?
yg aku tahu, aku pernah merajuk sebab kecil hati. Ak hanya diam, sepatah pun xbercakap. Adakah itu merajuk? Kadang-kadang bila kita tdo kita mengharapkan mimpi yg indah2 je kn tp sekali dpt mimpi yg kurang enak kita tersentap! lalu beristighfar..

Aku jarang merajuk. Dgn kwn2 sgt jarang sebab xreti. Aku biasa akan huhahuha bergelak tampar dgn kwn2 apahal plak nk merajuk kn?
Aku juga jrg merajuk dgn family. KO sebut la word apa pun xde istilah merajuk..

Tapi sejak aku kenal Luqman, aku dh tau mcm mne nk merajuk. Ak xtau knp, asal dgn dia je aku cepat je nk terasa, nk merajuk. Menyampah kn koooooooooooooo dgr? tp hakikatnya ye.

Sepatah perkataan pun blh buat ak menangis. (merajuk ke erk?) tp dia xtau aku selalu menangis. Kdg2 xsedar kan kata-kata kita. Padahal word biase je tp hati manusia.

Better carefull.
Kita bukan sedar kita mengguris hati org.

Mungkin kita rs biase tp org lain terasa sgt2 who's know rite?
kita ni mane pernah nk kaji perasaan org, tau nk ikut hati kita je kan..nk berhati2 dlm memilih kata? who's care? masing2 ikut seda bicara je. Mungkin dh terantuk baru nk tergadah.

Kesimpulan tiada. Pikir sendiri.TQ

No comments: