................................

Wednesday, January 9, 2013

Pengalaman bersalin part 1

Salam,
Alhamdulillah masih di izin Allah utk update blog tersyg ni.yes,mmg lama sgt xupdate dh 4bln lbh. Aku pun nak muntah sebab blog bersawang piangggggg! Byk sgt perkara nk cerita,nk kongsi ngn korg semuaaaaaa. Ye,semuaaaa yg membaca blog ini :-P nk start update satu persatu entry dan di mulakan dgn mengUPDATE kisah aku selamat bersalin.

ok2 jom trus layan pengalaman aku bersalin ^_^

15 september 2012
Sesubuh pagi,aku nk bgun solat.terasa mcm ada air mengalir kt peha.suspen okeyy! Sbb due date aku on 26 september. Lg 11hari dr tarikh tersebut. Terus kejut husband,melaporkan hal demikian. Dua2 muka cuak tak blh blah huhu tp serius aku xrasa skt lgsung. Kul 8pg siap2 g breakfast kt luar sebelum g check kat hospital atas nasihat mak n husbnd. (sebelum g bfast,husbnd kemas2 umah. Mana tau aku terberanak,fmly dtg xla bersepah) Belasah roti canai 2keping pastu g check. Check2 bukaan bru 1cm.kne tahan wad benciiiiiiii! Mtk kuar tp nurse kata kne check dr semasa ke semasa.*nangis duduk wad. Paksa suami dtg jenguk tiap jam (mentang2 dia staff hospital,boleh plak msuk hihi)

Tengahari tu mak n mkcik2 aku dtg dr kampung. Padahal xde apa2 skt pon tp dorg muka cuak tgk aku. Mcm2 chu aku tny,aku blh relaks sambil mkn biskut hihi

17 september 2012
Aku merayu nak kuar wad kat doctor Ong,sebab aku bosan. Dah la xsakit,ciri2 nk beranak lgsung xde. Scary tgk org lain skt beranak ada la,better aku chow blk umah kn xde la ngeri sgt perasaan menunggu hari aku ni. Mak aku sejak hari pertama aku kne tahan wad,terus dia lepak n tdo umh ktorg sbb nk tggu sampai aku selamat bersalin.

Best wooo dpt mkn sedap2 mak msk.siap ajak mak g jejalan beli baju,sbb mak xbwk byk baju. Aku masih mampu drive w/pun xsampai 10hari lg due.kuang kuang kuang *dasarkakirayau

20 september 2012
8mlm
Aku lps solat maghrib,nk g toilet. Tgk2 ada tanda keluar. Cuakkkk. Laju2 panggil mak,utk comfirm kn,mak ckp 'darah tu,tanda nk beranak'... See? Bila mak aku ckp mcm tu trus aku gigil huhu makin hampir !makin hampir! patut la ptg td sampai ke senja menyengat bahagian bwh perut.

Atas nasihat mak n husbnd,lps mkn kenyang2,aku decide nk g check. Umah pun sekangkang kera je dgn hospital,maklum la aku mmg duduk kuarters dlm hospital ni hihi.. Dah salam2 mak,mintak maaf segala,trus trun bwh ke parking kete. Tetibe dlm kete,husbnd pandang aku,aku pandang dia. Maka berdialog la kami lakibini.

H : btl ke syg nk g check ni? Skt td tgk time x?
W : btl....skt kjap2 pastu ok pastu skt. Kn dh kuar tanda. Now skt lg..
H : ok2 kita g..

Sampai dpn pagar area dewan bersalin,husbnd aku laju je drive terlajak ke luar pagar. Bukan masuk area hospital tu. Aku pelik...

H : btl ke nk cek ni?kang jd mcm aritu kne thn wad tp xbersalin lg pastu nangis2 nk blk..
W : alaaaa jgn takut kn b, abang...doakn b bersalin mlm ni (gila konfiden n kental statement!) hahaha
H : ok kita pegi (sambil buat u turn kt depan)

Naik ats,cek bukaan bru 2cm.
Stress mak weh!!!!!!aku nk beranak mlm ni !mlm ni ! mlm ni ! nk bby ! nk bby!!!! Makanya aku nangis lg xnk tdo wad kah kah kah! Husbnd pujuk2,aku pun cair..ok2 aku tdo wad! Waktu aku masuk wad around kul10mlm lbih ckit. Xingt waktu tepat main sap sap soi je aku teka.

Bersambung part 2....lenguh menaip ^_^

2 comments:

Cik Siti Hajar said...

akhirnya marina update.. ^_^

erin said...

suke!!! cepat sambung!!!!