................................

Saturday, February 9, 2013

Meragam

Salam,

Al-kisah anak aku ni haaa...fuh..berpeluh nak fikir solution. Masalahnya anak aku takut orang!! *nangis

Dia sgt senang nk jaga,sgt baik,sweet,periang,ank yg sgt bijak n pintar,ank yg menyayangi ibu n ayh nya,mmg kalau dekat rumah kami sendiri,alma sgt ok. Gelak tawa riang tp......

Dekat rumah org lain,dekat rumah nek ummi n atuk,dekat rumah nenek n yahshik sgt meragam! Xboleh org lain dukung pasti menangis2 mcm kena dera. Kalau aku n suami dukung,terus diam. Automatik diam! *stress!

Semalam,aku nk anta suami gi bus stand sebab dia nk ke kelantan shoot gmbr wedding,aku bwk mak aku a.k.a nenek alma sebab nk blk rumah aku plak kena drive sbb suami aku g naik bus. Wkt pegi,alma sgt girang gembira sbb aku dukung.

Lepas dh anta suami,aku kena drive pastu pass alma kat mak aku. 3minit je ok,lepas tu meracau2 nangis nk terkam aku tgh drive. Menangis tahap keras perut..menitis2 air mata. Sgt kesian okey..mak aku pujuk,mcm2 mak aku buat,xde hasil. Trus mak aku suruh benti mana2 utk susu kn alma.

Aku susu kn la dia,dh agak2 dia ok,blh gelak2,aku pass blk alma kat mak aku. Kali ni 4minit je tahan! Pastu ulang blk nangis mcm la kena dera. T_T

Sementara nk smpai rumah mak aku semula yg sebenarnya xjauh pun dr pekan,around 10minit blh sampai tp 5 kali kami benti tepi jln. Mak aku plak xhbs2 suruh susu kn..padahal alma dh kenyang aku susu kn. Sebenarnya alma mmg takut org! Bukan lapar..

Perhentian yg ke 5,aku susu kn alma lg sampai dia tertdo n akhirnya bila dg tdo trus aku pecut laju. Perjalanan yg sepatutnya 10minit xpasal2 jd 2jam! Naik kering minyak kete buka aircnd.

Sgt letih weh..trus insaf xnk gi mana2 dh selagi suami xblk. Tp pg td nmpk mcm ok je dia,trus aku ajak mak aku gi kenduri kawin. Sekali,jd mcm semalam daa..

Ok,kali ni btl2 serik!!

Ank korg takut org x?mcm mne nk atasi erk???

No comments: