................................

Tuesday, February 26, 2013

Rendang udang galah

Salam,
Al kisah resepi minggu lepas hihi dh basi ceritanya. Aku masak rendang udang galah. Mulanya gi pasar nk bli ikan,itu suami mahu mkn gulai lemak cili padi.
Bila dah sampai pasar,mata meliar2,lalu incik suami request nk mkn udang galah. Udang galah yg betul2 puas hati tu dh xde cuma tinggal yg saiz sederhana je rm35/kg.

Aku neves! Dlm hati,berkata2...apa la aku nk msk dgn udang ni. Tetibe aku tertanya pakcik jual udang tu.
"selalunya org buat udang ni msk apa ye pakcik?" dengan confident pakcik tu cadangkan buat rendang. Aku pun berkobar2 bli bahan2.

Bahan2 rendang udang aku
Cili kering,serai,halia,lengkuas,bawang putih,bwg merah,santan,kerisik,garam.

Tp and last,aku lupa ltk kerisik hohoho maka terhasil la rendang udang aku yg marvelous lalu licin :-P

No comments: