................................

Thursday, November 14, 2013

Bila anak demam, ibunya mental sekejab

Assalamualaikum

Dua tiga hari ini adalah SERABUT. Bukan apa..Alma tak sihat. Incik suami pun xberapa sihat, aku terasa mcm survivor je dlm rumah ni. Alhamdulillah mujur aku sihat, sebab kalau aku xsihat maka lebih la serabut dan huru hara. Alma demam +selesema+berkahak. Nak minum susu pun nangis sebab kat tekak dia mcm berkahak pekat. Aku assume Alma sakit tonsil. 

Malam tadi suhu badan alma mencecah 40'c. hohoho kena amik darah. Alma dah la selalu nak over *mcm ibu dia. Sakit sikit menjerit je lebih. Dia punya menangis sampai dh naik biru muka T_T xsukeeeeeeeeeee kesian sgt. Maybe effect menangis dan menjerit secara meriah tu yg sakit tonsil hari ni. Makan xnk..minum sikit luah...hukhukhuk hati ibu mana yg xrisau kan...?

Aku post kat FB tanya mommies yang berpengalaman dan kebanyakan mereka suggest bagi Alma makan aiskrim. Aiskrim yg creamy macam magnum, corneto bukan aiskrim yg berais mcm aiskrim malaysia tu. Ohh ok aku faham dan sekarang tgh menunggu incik suami belikan aiskrim utk Alma. Sementara menunggu Alma memang langsung xnak minum susu. Bila bagi dia geleng2 sambil nangis T_T jarang sekali Alma tolak susu. 

Pity her....




Cepat sembuh ye sayang..ibu rindu alma yg aktif. Alma yg suka ketawa..gelak..Alma yg suka buli ibu. panjat ibu. hug n kiss ibu T_T Bila anak jarang demam, mcm ni la ibunya. jadi mental sekejab. Dah dua kali jumpa doktor, hope lepas ni xjumpa doktor dah ye alma. Alma good girl kena kuat! Ibu akan sentiasa jaga Alma. Love u sayang...

1 comment:

Cik Siti Hajar said...

mmg pon.. mkn aiskrim vanila yg creamy.. selalu beli brand nestle.. :)