................................

Wednesday, November 20, 2013

Set Berpantang Shaklee Terbaik

Assalamualaikum..

Alhamdulillah semakin ramai mengenali produk Shaklee dan memanfaatkan kebaikannya :)
Hari ni Mar nak share serba sedikit mengenai set berpantang utk para ibu amalkan ketika tempoh berpantang. Ramai yg telah mencuba dan terbukti kebaikannya.

Zaman sekarang ni mar tengok ramai para ibu lebih mudah mengamalkan pantang secara moden yang mana tidak mahu mengambil sebarang herba atau jamu kerana agak leceh atau sukar didapati. Oleh itu Set Bersalin Shaklee adalah yang terbaik utk para ibu moden yang menginginkan kesihatan mereka dijaga dengan sempurna.

Set Bersalin Shaklee telah diyakini oleh para ibu di Malaysia kerana setiap supplement@ vitamin Shaklee merupakan supplement yg mudah untuk ditelan dan kesannya amat postif untuk mempercepatkan penyembuhan luka dalama mahupun luaran.


Selain itu juga Dr Zubaidi yg juga merupakan doktor pakar di dalam bidang perubatan juga mengesyorkan ibu berpantang mengambil ESP Shaklee dan Vitalea untuk membantu penyembuhan semasa proses berpantang. Anda juga boleh menjenguk blog Dr Zubaidi ye.


Apa yang menarik Set Bersalin Shaklee ini ialah ibu-ibu yang bersalin secara normal dan czer boleh mengambil setiap supplement Set Bersalin Shaklee,menarik bukan jika dibandingkan dengan pengambilan jamu dimana ibu-ibu yang bersalin secara czer tidak disyorkan untuk mengambil jamu kerna dikhuatiri luka akan lambat sembuh.


Di sini saya akn memperkenalkan ibu2 set berpantang yang ada . Set Bersalin Shaklee mempunyai 3 set iaitu Set Bersalin Asas, Set Bersalin Extra dan Set Bersalin Premium

SET BERSALIN ASAS TERDIRI DARIPADA :

ZINC, 
CHEWABLE VITAMIN C, 
VITA LEA, 
B COMPLEX.



Gambar credit to : mamasihat.com






SET BERSALIN EXTRA mempunyai penambahan 2 supplement daripada Set Bersalin Asas iaitu :

Ostematrix (Kalsium) dan ESP Shaklee (Protein)

~ Ostematrix mempunyai khasiat yang merupakan kompenan utama dlm susu ibu selain air dan protein ialah kalsium
~ Ostematrix juga membantu ibu mendapat rehat yang berkualiti
~ Mampu melegakan otot dan saraf ibu dan elakkan dari tekanan bersama B Complex dalam Set Bersalin Shaklee
~ Elakkan dari gigi rosak dan sakit tulang belakang

Cara Ostematrix Membantu?

Dikenali sebagai calcium-magnesium. Pengambilan kalsium penting untuk pembentukan tulang yang kuat. Jika kita kekurangan kalsium tulang akan mudah retak, patah juga rosak. Pengambilan kalsium sangat memberi kesan yang baik kepada tulang. Tulang yang sihat menyumbang kepada sendi yang sihat.

Di samping membina tulang yang kuat dan gigi, nutrien dalam Ostematrix juga bertinda:
Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal
Membantu dalam pengecutan otot dan tindakbalas saraf
Membantu mengurangkan gejala PMS seperti kembung, kejang, water retention, cepat marah, dan kemurungan

Ostematrix menyediakan:
1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber semulajadi yang pekat dan mudah diserap
400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang dan menguatkan mereka
400 IU vitamin D (100% DV) untuk merangsang penyerapan kalsiumWalau bagaimanapun, senaman yang kerap dan diet yang sihat dengan kalsium tambahan boleh mengurangkan risiko osteoporosis, terutama terhadap warga tua. Pengambilan kalsium yang mencukupi adalah penting, tetapi pengambilan harian melebihi 2,000 mg tidak mungkin untuk memberikan apa-apa manfaat tambahan, malah memberi mudarat sekiranya ia tidak dikeluarkan dari tubuh. 


~ESP Shaklee pula mempunyai protein yang diperlukan untuk menghasilkan hormon dalam badan

~ Protein adalah komponen utama susu ibu slps air
~ Kurangnya protein terutama semasa berpantang akan menyebabkan ibu berpantang sering hadapi masalah kurang susu
~ ESP Shaklee juga membantu penyembuhan luka secara menyeluruh




SET BERSALIN PREMIUM

Set Bersalin Shaklee Premium pula juga ada penambahan 2 supplement utk ibu-ibu yang berpantang inginkan susu yg meriah dan untuk penjagaan badan juga. Set Bersalin Shaklee Premium ini juga adalah sgt berbaloi bagi ibu- ibu yg mentitik beratkan penjagaan badan. Susu meriah,badan pun slim dan yg penting luka cpt sembuh.


2 supplement yang ditambah dalam Set Bersalin Shaklee Premium ini ialah :


~ Lecithin = Memecahkan molekul asid lemak kpd rantaian yg halus dan mudah utk menurunkan berat badan. Selain itu ibu yg mengambil Lecithin semasa menyusu akan mengalirkan Choline yg sgt baik utk otak bayi semasa menyusu


~ Alfafa = Kaya dgn serat, protein, amino asid, klorofil, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitobimia selain itu juga memerangkap lemak yg telah dicairkan oleh Lecithin dan akan membawa keluar dari badan

No comments: