................................

Sunday, April 26, 2009

Tangguk-Tangguk

Jeng jeng jeng..ha kali ni aku nak bercerita tentang jeng jeng jeng pengalaman baru aku..emmm eh mls ar cerita, kalo cerita panjang sgt..aku tak lrt nak type, korang tak lrt nk membaca btl tak??
ha ade la beberapa minggu lalu, tak berapa sgt ar..2minggu lps..aku g jeng jeng jeng MEMANCING kat port kolam area Hulu Langat, about 15 - 20 minit dari pekan Kajang.

Ari tu aku g ngn nazim n abg zul (member ofis aku)..aku OT hari Ahad tu, then diorang dtg ajak g mancing..uish aku nak gak merasa haha so aku g gak ar, pinjam joran abg zul..masa nk pegi tu mmg penuh dugaan ar..meredah hujan belantara haha bukan hutan belanrtara erk ngheee..hujan punye la lebat ari tu then ktorg berhenti kat kedai mkn, mkn dulu..mmg best ar hujan lebat, lepas ujan la ikan lapar..ha mmg exited ar kan haha

Pada mulanya memang la teramat la bosan kan tak dpat ikan..dok nengok je joran disentap2 ikan mkn umpan sikit2..uish mmg panas ar kan haha aku geram gile..joran aku je ar ikan dok patuk2, abg zul ckp 'hai lokman ni jab lg dapat tu, ko tunggu jab lagi dia tarik sruuuuuuupp ko ketatkan tali' dan tak smpai seminit lepas tu "Streeeeeeekk!!" joran abg zul yang mengena dulu aku geram gi le ar haha dpt ar ikan rohu seko..mmg best and ha tgh dok bergambar tu joran aku pulak 'streeeeeekkk!!' mengena lagi haha 1st ikan aku dapat talapia..gile besar siot..



haha adoi cm ne ni nak cerita ke tak erk..ala pendek citer ar keputusannya aku dapat 2ekor rohu n seko talapia, abg zul 3 rohu seko keli, nazim 3 rohu..bnyk rohu je..adoi haha so mmg penuh ar bwk blk..dah ar besar siot haha



ha tu je la nk bgtau..pengalaman best masa tgk joran goyang2 ikan patuk2 umpan..yang mematuk tu abg zul ckp talapia..kalo rohu jenis makan n terus ngap je..tu yang sedap tarik ble rohu kena..kuat tu haha=D








By: BOO

No comments: