................................

Thursday, August 11, 2011

Berbuka puasa sebagai tunang-tunangan


Assalamualaikum wbt
Tup tap tup tap tup lg dan tap tap tap dan masuk ke fasa minggu kedua dah menyambut bulan mulia al mubarak yakni bulan Ramadhan.alhamdulillah semua berjalan lancar..ada perubahan. tahun kedua berpuasa di Bumi Shah Alam.
Perubahan plg ketara ialah tahun lepas puasa sebulan langsung x jejak masjid utk terawih (ye..dulu aku wartawan hiburan mlm2 keje aku gi rumah terbuka je..kejar artis sana artis sni..sebab tu ke aku resign?..oh mungkin jugak...sebab2 lain biar lah rahsia) ^_^
ah lupakan company lama dan status pekerjaan lama aku tu, now aku bahagia nak masuk keje baru ni (w/pun shift juga aku gagah!! ) cuma xtahu posting mane je jom doakan aku posting shah alam!
melalut panjang btl mukadimah aku..ok jom sambung cerita mengikut topik!
so, ceritanya pd AHAD lepas (7/8/2011) genap seminggu puasa aku berkesempatan berbuka puasa dgn incik tunang. Dia dtg adalah surprise tetapi akhirnya dia yg surprise semula (kahkahkah) yela, aku patutnya keje that day, aku MC sebab gastrik dan hakikat mls bekerja di hari ahad, so dia konon2 nk bg kejutan la dtg, nk bwk gi berbuka kat restoran bagai sekali..
aku : hah? abg on the way? apa? berbuka kat restoran tu? ala tak nak..........xsedap...b pernah mkn bla..bla..bla..
dia : ha? knp xnk? habis tu kita nak berbuka puasa kat mana?
aku :abg..syg nk mkn nasi beriani..ha jap! syg pergi bazar beli makanan, nti claim kat abg ;p
dia : apa2 jela syg, jumpa kat area rumah b..
hehehehe al kisahnya begitulah..dan beliau di kejutkan sekali lagi apabila aku kata kita kena berbuka puasa bertiga hahahah adik aku sekali..
yela, aku dh janji nk berbuka puasa dgn adik aku, xkn nk chow mcm tu je maka kami pun berbuka puasa bertiga di dataran Shah Alam..



bentang surat khabar, sambil menikmati suasana senja menunggu azan berkumandang..siap bwk pinggan, mug, sudu dh mcm picnic je kami..
motip bertiga? aku suka sebab xmanis wooo org tgk ko mkn berdua je ngn lelaki even tunang sendri...kalo bertiga at least nampak manis skit :)









lepas berbuka puasa, kami terus ke masjid Shah Alam utk menunaikan fardhu maghrib, isyak dan sekaligus terawih..masjid Shah Alam best! sejuk..mmg selalu aku solat sana even umah sekangkang dekat tp kalo lalu trus singgah solat sne sebab tenang...xtahu nk gambarkan, korg pegi baru tahu :) kami buat 8 rakaat je dan terus witir 3 rakaat...pastu rehat2 jap kat masjid online dan minum kejap dan go to dataran semula utk sahur..hahahahaha




masjid Shah Alam

gila cepat sahur kul 11.30mlm mkn sahur dan terus snap snap snap gambar..adik adalah mangsa utk ambilkan gambar kami..so now, layan lah gambar2 kami berbuka as tunang tunangan..

p/s : ada kaitan kan penceritaan aku dgn tajuk? argh jgn baling bantal kat aku sebab mukadimah yg berjela2 tu tataa nd peace! ;p dan..abaikan muka aku mcm indon dgn tdung tu hahahahaha!