................................

Friday, September 12, 2014

Kesian Mak :'(


*lap air mata

Assalamualaikum..

Bersiaran langsung dari kampung online menggunakan nombor DIGI baru :p ( perlu ke mention) 
Actually xplan pun nak balik kampung sebab last week dah balik but ada emergency, mak xsihat, demam then kena tahan wad :'(

Pagi tadi adik aku whatsapp kat group adk beradik, dia kata mak demam ada kat emergency. Waktu dapat tau mak kena tahan wad je, terus nangis mcm org kena pukul. Aku bab2 mak, abah, adk beradik , kalau sakit ke susah ke, aku mmg plg emosi terlampau. Tengah borak2, xlama adk lelaki aku whatsapp lg gtau mak kena hantar ke hospital Taiping pulak. Nak2 mak aku kena pergi sorang2, sebab adk aku sempat pergi makan plak kat kantin, patah balik emergency, doc gtau mak aku dh gerak naik ambulans ke hspital Taiping dari hspital Kuala Kangsar. Abah plak masih kat Kedah, lagi lah aku melalak kat rumah ni...fikir mak. 

Terus laju2 mesej Luqman (incik suami) mengadu domba... waktu ni mmg dh nangis sampai alma pun pelik pahal ibu ni nangis2 hahahaha xlama luqman col, gtau sabar..nti dia col kan hspital kuala utk tau lbh lanjut mengenai mak.Legaaaaa sikit di situ. Nak je terus gerak time tu jugak balik kampung tp yela benda xtau nak jadi mcm ni, luqman boleh plak anta kereta dia pergi cat. So kami mmg xde transport nak balik, xkan nak naik motor kapcai dia tu kot, mau terbang aku dgn alma tu.

Lepas luqman col, dah tau perkembangan kesihatan mak, lagi lah aku melalak menangis. Terus decide nak balik, siap2 beg then mesej adk2 bincang.

Bincang punya bincang, adk aku kata dia repair kete jap then balik amik aku n alma (luqman time ni xdecide lg nak blk sebab keje opis xsetel lagi) Sekali kete adk aku buat hal plak, mmg dugaan bertingkek2, tapi nasib baik la masih wujud org2 baik dlm dunia ni alhamdulillah, kwn adk aku bg pinjam kete., Dah la kete baru beli plak tu mmg terharu melampaui batas jugak la...

Time senja td buat drama dekat luqman, gosok lebih skit, sekali dia kata ok dia balik (sebab risau aku drive malam2 sebab adk aku rabun mlm) legaaaaaa... maka kami pun pulang lah tiga beradik dan beranak menaiki kereta persona batu milik kwn adk aku.

me : marini..baiknya kwn ko bg pinjam kete..kete baru plak tu. sape nama dia?
Adk : nama dia lukman.
him : org nama lukman mmg baik2 (puji diri sebab nama dia pun luqman)
Me : buat2 xdengar**

Sempat bedal nasi ayam dgn mee rebus kat r&r Tapah. Kemain lapar setelah puas menangis di siang hari :'p Dalam hati tetap risau mak. Sesampai di rumah terus tanya abah keadaan mak, abah cerita keadaan mak, aku lega sikit. Esok xsabar nak melawat mak :') Aku xtau pasal apa setiap kali balik kampung, kalau xde mak, rasa LAIN MACAM SANGAT!Sebab selalunya mak yg sambut, buka pintu sambil sambut alma. Tapi mlm ni xlengkap betul rasanya.

Harap mak selesa tdo kat wad mlm ni. Semoga mak cepat sembuh, dijauhi dari segala kesusahan, di lapangkan dada, dipermudahkan urusan dunia akhirat, ameen..








Love,
anakmu.

No comments: