................................

Thursday, January 15, 2009

banyak cakap memudaratkan diri



Semalam nasib baik saya tak kena langgar kereta..fuh..kalo kne naya cik..mana tak nye, asik bercakap.. bercakap tak sedar termelintas jalan huhuhu nasib kawan tarik tangan saya and nasib baik juga kereta itu tidak meluncur dengan lajunya hehehe. Malunya semua orang pandang, pemandu plak hon sekuat perasaan pastu gelak2 tengok saya yang masih belum berhenti bercakap.(berborak kat seberang jalan sana sambil melambai kat kawan lagi tu he he he) sebut pasal banyak cakap, teringat sorang lecturer saya. Dia ni lecturer komunikasi (of course la saya kan kos komunikasi) dia cerita, dulu dia memang tersangat la banyak cakap waktu kat sekolah dulu. Memang setiap masa cakap..cakap..and cakap tanpa henti pastu suka ketawa-ketawa and one day ni, tiba2 dia terkedu and terkejut. Macam ada sesuatu yang terbang2 dalam mulut dia waktu tengah bercakap2 dengan kawan dia..pastu dia tertelan cuz terkejut sangat..sekali rupanya dia tertelan lalat maa..hahahahahaha memang in case lah kan tak pnah di buat orang tertelan lalat yang sebesar ya amat tu.. The moral of this story is jangan la kuat sangat bercakap and jangan nganga mulut besar-besar sangat waktu ketawa or bercakap ini bakal memudaratkan diri sendiri…hehehehehe tak mustahil akan berlaku kepada anda..


p/s: ada sape-sape pernah makan lalat sila angkat tangan anda ya..

BY : BABYBOO

No comments: