................................

Saturday, March 20, 2010

Zaman dolu-doluKU

Bila cte kisah dulu-dulu, mmg best. Aku suka jadi budak sekolah rendah yang dapat duit belanje sehinggit ^_^ hehehe sebab zaman aku kalo sehinggit mmg dah SOGAR aih!

Tapi tetap xckup :P Dulu aku sekolah kat Sekolah Kebangsaan Sentul 2 betul2 depan Flat Sri Kelantan..
Dari darjah 1-6 tu pun darjah 6 setengah tahun je di sinun cuz abah ajak pindah Perak....kampung mak aku kat Kuala Kangsar.

Waktu tu sgt xdpt trima hakikat nak berpisah ngan kawan semua sebab kami mmg dh plan nak sekolah menengah sama2. tapi apa kan daya seorang budak berusia 11 tahun 4 bulan mahu menentang keputusan parents beliau? aku pun pindah la dengan perasaan "tak dapat terima " tadi..


Sampai kat kuala kangsar (KK), aku masuk sekolah dekat ngan umah.Sekolah kebangsaan syeikh mohd idris al-marbawi a.k.a bekas sekolah mak aku dulu-dulu . dekat ngan rumah aku.jalan kaki sajo..tapi budak-budak sane xsuka kat aku mulanya sebab konon2 aku ni budak sekolah bandar.(padahal aku sgt baik hati okeh?) --> rugi hampa xmau kwn :P Tak nak kwn sudah nama kau dollah tetek ko sebelah! maybe tu semua stereotaip budak kampung je.

Waktu aku kat sekolah baru tu, aku rindu bangat sama kawan2 aku kat sentul...tengku, rozanna,nana,dayu,saidatul, pendek kata semua lah aku rindu. Aku cuba hubungi mereka guna public (mana ada handphone waktu nih) tapi xdapat..sedih :(

Aku teruskan kehidupan remajaku di sekolah menengah. Aku masuk Sekolah Menengah Raja Muda Musa Kuala Kangsar. Tahu katne???google la..malas explain.Waktu disekolah menengah aku ramai peminat tapi aku xlayan huahuahua (mcm lawa je aku ni) aku pun pelik.<--motip cerita aku ramai peminat????

Ketika di sekolah menengah, aku dah mula ramai kwn dan punyai kawan baik gituh..tapi waktu sekolah menengah baru aku nampak skit lakonan dunia ni. Kwn aku mkn aku! kwn mkn kwn..kwn baik plak tu..dia tipu aku..pengaruh aku..belanja aku mkn duit curi! sumpah aku xtau weh.aku ingat duit belanja dia..rupanye duit koop (koperasi) dia kebas..oh ye, dia pengawas koperasi..lepas aku tahu, lepas dia tertangkap, dia tukar sekolah. aku? aku pulak xcontact dengan dia dah..malasssssssssssssssss.sape suh tipu aku? PAstu aku sekolah situ until form3 je cuz aku tukar sekolah teknik waktu f4.

Aku masuk ke Sekolah Menengah Teknik Kuala Kangsar~ amik kos Food management. Best kat sini..alive! rasa mcm remaja sgt..ramai kawan..dan di sini la aku mengenali dia...(cinta pertamaku) ececeh~dia la boo aku skang nih. ala yg aku share blog sama2 nih :P hehehe ok dia adalah cinta pertamaku ketika aku berusia 17 tahun..sgt sweet bukan?? ^_^ --> dia yg pikat-pikat aku okeh masa kat kem pengawas hehehe aku? sah2 la aku jual mahal...sampai la tahap aku pun jatuh dush! kat dia hahahaha

Lepas SPM, aku amik STPM..nak repair result SPM aku yg ntah hape2 tuh~ xlayak g oversea langsung result mcm tu!(cait berangan) so, aku memilih keputusan utk amik STPM.Alhamdulillah result aku tidak mengecewakan mak abah aku so aku sambung belajar di Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang dalam kos Senibina (ok-ok aku tipu) aku amik kos Komunikasi.Major kewartawanan..

3tahun aku kat cni byk mengajar aku erti kehidupan sebenar dunia..now, pejam celik pejam celik dah 3tahun..lagi sebulan je aku nak habis belajar..benar kata kalian, masa berlalu pantas! tik tok tik tok, aku dah berusia 23tahun.(xgenap lagi ye) akak muda lagi dek non aeuwwwwwwwwww

Dalam meniti hidup, banyak aku tempuh bersama si dia. Kami bercinta smpai sekarang..dan doakan ye..moga hingga ke jinjang pelamin.

Tagline "cinta sungguh2!" hehehehehe

MARINA MUHAMMAD

1 comment:

ienaeliena said...

hye
singgah mencari jwpn
;)