................................

Monday, August 25, 2008

Celikologi

Salam.

Hari ini 25Ogos2008, aku tetap bekerja sperti hari2 sebelum ini..emm mmg mcm ni la hidup aku keje kat government..mcm takde keje je..rilex memanjang..tp sometime ade la keje..yang bising wat keje aku dgr, para pegawai2 yg entah ape diorang sebukkan tapi tulah dia, nampak sebok sebuk sibuk sibok bz busy dan yg sekutu degannye..yang staff, looks like dok kat rumah, kat cyber cafe yang sebok menyembang, ade yang bisik2, ade yg bergayut gune phone ofis,ade yang bz kat pc peribadi dorg yang sebok chating, friendster, blogging..haha cthnye mcm aku, post blog..bile balik je, mmg la penat, tapi mcm mane nak buat haha walhal kat ofis keje pun kureng je..bosan and always bosan bile dah keje ni..even tak sesibuk mcm pegawai, aku tetap rasa mcm takde life kat cni..selalunye orang yang keje kat bank je yang rasa takde life, tapi aku yang keje kat government ni, msuk keje kul 8.30am, abis keje kul 2.30pm pun aku tetap rasa takde life...every single day feels like the same day...

Cume pada hari cuti mybe best sikit la. tapi semalam and kelmarin..aku tak dpt enjoy..lecehnye..aku miss 2 show yang aku nanti2kan, yg aku nak sgt pegi..gig BUTTERFINGERS..23hb and 24hb...24hb yakni smlm, akt planet hollykayu haha I mena hollywood, butterfingers main kat sane sempena keluaran album baru diorang..tapi album dah release a few month ago la..but aku rasa rigi sgt..aku mmg suka tgk live band..mcm masa kat UiTM dulu, best gak Bittersweet and 1 band dari alor star yang baru nak naik masa tu, aku tak igt and tak tau nak eja dgn betul name band tu, tapi tak silap aku "borjuis" kot..borjuis merupakan sebuah kaum..emm band ni best jugak la dgn pengaruh dari artic monkey for exmple..dorg main artic monkey pun best jgk la..bittersweet pun not bad, ramai yg dtg masa tu, ada jgk yg dari luar, bkn student la..tapi takbest sgt masa tu..lagi satu hal, masa law fiesta, aku ngan kawan aku Keroll and Rimza yang bagi comment kat blog aku, thanks beb. masa The Times wat show kat UiTM, entah ape2 la bdk2 yang dtg tu nak ragae, menari tak tentu pasal..aku tgk, tu bkn menari..The Times tgk la muzik main macam mane, tapi budak2 tu alahai sedey doh aku tgk..jadi tak best aku rasa show mlm tu..nak menari macam tu, show butterfingers ke, love me butch ke, one buck shot ke, okey la..ini The Times maa..

Betul kata rimza, kwn aku, dorg ni mcm tak phm kesah sebenar arena&halatuju muzik tanah air..segelintir rakyat Malaysia yang kononnye minat muzik indie, tak paham ape sebenarnya cerita2 perjuangan pemuzik tanah air yang mempertahankan keaslian dan keoriginalan idea yang dilahirkan oleh band2 yang mereka kutuk tu..mcm butterfingers, pihak media melemparkan cerita yang mereka sendiri tak faham cara pebawakan muzik tu.


pihak media yang terus-menerus memuja muzik pendatang asing menindas pemuzik negara..tgk lah artis2 kita, main setakat kat gig2, kat planet, kat hard rock cafe..tapi tgk, peterpan band dari indonesia wat konsert besar-besaran kat Malaysia, mak aih..band Malaysia ada mcm tu??CROMOK yang muziknya diterima sampai kat Amerika, tak ke hebat tu??tgk hujan, sia-sia kena f**k ngn rakyat sendiri..kene f**k tu..tgk la kat youtube..apekebende la dorg ni kutuk artis sendiri..

Walaubagaimanapun, kini kita lihat, ade jugak yang support pemuzik Malaysia..cth, Xfresh f.m, mmg main lagu2 band Malaysia je..ok la tu, best jugak xfresh ni, wat gig untuk band2 Malaysia..ha mcm ni ok la..bukan nak membidas band dari luar tapi, kita support la band Malaysia ni lebih dari band luar..bagi ada semangat sikit..tak la asyik memperbaharui lagu2 lame je..kepada band2 Malaysia, teruskan perjuangan anda, berkreatiflah, jadikan butterfingers cthnya as idola. for me, Butterfingers can be said as 'KING OF INDIE BAND'.

By: BOO (from www.giftiftoday.blogspot.com site)

No comments: