................................

Friday, July 30, 2010

SEBAK

Salam,

Tiba-tiba di pagi Jumaat nan indah, aku rindu mak abah aku kat kampung..memang selalu rindu
diorang..tambah2 aku dengar lagu ibu...dengan lagu ayah by aeman..sebak plak..

Aku xdpt membayangkan kehidupan aku tanpa mak abah aku.. Aku rasa mcm kosong..mungkin aku susah nak terima..Mak abah aku banyak mengajar aku erti kehidupan..even aku lahir ke muka bumi ini mak abah aku sudah meningkat usia, diorang cuba to be nice and understanding
parents untuk kami adik beradik..aku xtau la mcm mne aku nak balas jasa mereka yang banyak
sgt..

Sebak....................

Aku selalu mcm ni..! knp? knp?????


Aku terasa mcm aku bayi berusia sebulan..perlu di ambil perhatian..mungkin perasaan aku
sejak bekerja..yela, aku kena belajar hidup sendiri dah lepas ni..xboleh harap pada mak abah
dah..tp sedih nya..............

korg rasa x apa aku rasa? sah2 tak! mungkin ada org yg pernah
rasa mcm ni...sesekali tiba2 teringat parents..

Aku nak bantu family aku..mak abah, adik2..jadi anak sulong ni, tanggungjawab berat..Aku
kena kuat..aku xboleh lemah2!

Aku masih punya ramai orang yang menyayangi aku :) mak abah, adik2, boo..kawan2 baik! love
uols bebeh!

Tak lama lagi, Ramadan menjelang tiba..sayu je hati jauh dari keluarga..dulu even belajar
dok jauh dr family, aku dekat dengan kwn2 baik..kwn2 yg memahami! but now..jauh..dah
jauh...jauh dengan family, jauh dengan kwn2 sekepala sejiwa..

jauh dengan kekasih hati..rasa mcm baru nak hidup beb! seksa wa ckp sama lu! myb xbiasa lagi kot..

Ni belum kahwin lagi, dah kahwin lagi la perasaan mcm mne ntah kan...

Kepada sesiapa di luar sana yang mengalami perasaan yang sama mcm aku, kita kena banyak
bersabar, berlagak cool serta selalu dekatkan diri dengan Allah s.w.t..itu sahaja yang buat
kita tenang..

Misi aku sekarang :

1- Cuba happy kan diri sendiri di samping org sekeliling yang tak mengambil kesempatan.

2- mengumpul duit..nak bantu family..adik2..nak kahwin..nk kumpul downpayment kereta.

3- nak jadi pekerja yang memenuhi kehendak semua..bos..kwn sekerja..hope so...maaf kalian,
aku baru..tlg tunjuk ajr ye..

4-mahu jadi kekasih yang memahami. even penat, xcepat melenting..if sedih, xcepat
melatah..sekuat2 wanita , setabah2 wanita..aku nk jadi! yeah!

Bulan ogos bakal menjadikan aku indah...mahu konvokesyen..usaha 3 tahun aku di menara
gading..aku harus buat mak abah bangga. harus jd contoh untuk adik2..aku sudah ke takuk ini!
thanks Allah...syukur alhamdulillah..perasaan syukur yg sukar digambarkan melalui
perkataan..

Bakal menyambut Ramadan...Ramadan bergelar seorang pekerja...Moga Ramadan kali ini bermakna buat kita semua..

jom sambung kerja....

nota kaki : sesi meluah perasaan kebelakangan ni.tq mendengar!

BABYBOO

No comments: