................................

Tuesday, April 15, 2008

TENTANG DIA,AKU N CINTA







Lambatnya masa berlalu. Bukan ape, nak cepat sampai ke 18hb,di samping nak mula bercuti.......ada lagi... hehehe boo kata nak datang USM 18hb ni nak balik perak together memandangkan saya dah nak start cuti sem n boo plak start study week. So,bolehlah dia singgah sini dulu b4 gerak ke destinasi together. Sangatlah suka kerana saya tak suka naik bas sorang-sorang kerana nanti mesti ada je perkara-perkara tak sedar berlaku contohnya silap naik bas hehehe mamai ke hape ntah??Lagipun,dah sebulan lebih tak jumpa sebab busy exam..

p/s: manjenya gambar boo kat atas ni...

BEBERAPA PERKARA TENTANG DIA..


  • cinta pertama yang bermula di bangku sekolah(before this tak pernah bercinta n same with boo)

  • selalu memahami even saya ni selalu buat keputusan drastik(dia pon dah paham dah kot)

  • penyabar(sgt kagum dengan tahap kesabaran beliau yang membuak2 pun still 'baby kita kena sabar')
  • penyayang(sgt suka dengan budak2)
  • pandai melukis(kreatif dalam bidang seni lukis)
  • pandai amik hati

  • 'baby jangan takut,boo kan ada'

  • suka makan sushi(oh saya tidak berapa menggemarinya hehehe)

  • pernah curi no fon saya di pejabat warden dengan bantuan kwn2 nya(wkt mula2 nak berkenalan)

  • suka makan nasi lauk daging(tak kira sama ada daging masak kicap,kari.rendang,goreng)

  • teror bawak kete

  • addicted dengan bisnesnya(sampai saya kat sebelah pon tak nampak)

  • suka mandi awal dari baby

  • main game tak toleh belakang(ntah2 rumah nak roboh pon tak perasan kot huhuhu)
  • sangat elergik dengan habuk(yang ni saya sgt suka hehehe)

  • pencinta alam sekitar(suka pada laut,pokok2 hijau,bintang,n ape2 aje berkaitan alam)

  • kuat cemburu (muka bertukar jadi hijau lumut apabila tiba time cemburu hehe)

  • lebih mementingkan orang lain berbanding dirinya sendiri

  • tidak berkira n tidak memilih

  • tidak merokok n tidak suka tinggal solat

  • kelakar n pandai amik hati

  • suka bela ikan kat rumah(kan saya dah kata dia pencinta alam hehehe)

  • orang pertama yang memberitahu saya bunyi kerbau(kuek!kuek!)



PERKARA YANG BOO TAK SUKA TENTANG SAYA..

  • sangat drastik membuat keputusan tanpa memikirkan jangka masa panjang(terburu-buru)
  • suka mandi lewat malam
  • boros tak tentu pasal last minute terkangkang pokai huhu
  • terlalu berterus-terang kadang2 buat boo teras(tak tau ni dia suka ke tak tapi mesti tak suka punye cuz buat dia terasa)

  • suka kata diri gemuk(boo kata tak pun)

  • suka merendah diri sgt kadang2 buat boo kata(tak larat nak cakap dah)

  • pentingkan diri(boo kata saya sgt selfish)

  • sangat takut waktu saya period(hahahaha i don't know why)

  • sangat degil certain time

  • sometime jeles tak bertempat

  • suka buat keadaan jadi sedih

  • tak suka saya makan meggi(and mkn tak ajak dia)




PERKARA YANG BOO SUKA MENGENAI SAYA..



Actually tak banyak pun perkara tentang saya yang boleh buat boo suka.So,better tulis nombor nak kira berapa perkara yang buat boo suka. ayuh kita kira sama2:
  1. lemah lembut

  2. sopan santun

  3. penuh dengan sifat keibuan(yeke?mcm tak jerk)

  4. penyayang

  5. feminin

  6. always fikir masa depan

  7. berfikiran matang,luas n terbuka

  8. natural beauty(cewah kembang hidung)

  9. attitude yang baik n memuaskan hati boo

  10. cara bercakap betul2 clear n jelas(semua orang cakap mcm ni tentang saya,siap rumate suggest jadi pembaca berita lagi tuh)

  11. suka saya fikir positif sentiasa(kerana saya lebih suka fikir -ve)
Ternyata apa yang saya katakan tadi benar belaka,hanya 11 perkara tentang saya yang boo suka yang lain boo layan je..Perkara yang membuatkan saya makin sayang pada boo ialah dia akan melayan kerenah-kerenah saya walaupun memenatkan.oleh itu,saya patut menghargai boo sebaiknya(sambil senyum buat muka konon2 comei)

p/s: kekuatan cinta terletak pada kepercayan kedua-dua belah pihak bukan terletak pada kecantikan atau ketampanan pasangan itu samata-mata(sebagai renungan)


by,
-ur baby boo-

No comments: