................................

Tuesday, June 21, 2011

Jln2 famili Cameron Highland

FunFotoFamili

Wah!!!sejuknya……sejuknya ari tu..ari ni?x sejuk dah..pns dah..knp ari tu sejuk ari ni panas?sebab…jeng3!!ha aku and family bercuti kat Cameron Higland..wah suka sejuk! ^_^


Citernya mcm ni, aku blk kampong beberapa minggu lalu, aku plan nk belikan jam tangan kat Abah aku..so aku sembang la ngan Mak aku..then dia plan la celebration tu nti, 1 famili g Teluk Batik..Dah berminggu-minggu plan nak pegi, last2 tak jadi plak cuz on that day, Abah aku plak mcm malas nk pegi cuz jauh sikit..n dah mndi2 nti mesti penat..




so on the spot Mak aku ckp ha, jom Cameron..so ON je haha trus siap2 semua, Mak aku masak pgi tu ayam masak merah, sayur, masak nasi then gerak around 11a.m..


Kitorang singgah dulu Tesco kat Station18, Ipoh haha stop beli Jam utk Abah aku..al-maklum la birthdayboy haha beliau idok le tau ktorg stop kat situ cuz nk beli jam..aku plak cover ar beli air bagai kan kan kan..sementara tu Abah aku just tgu kat kereta..


yang di rai :)


Maka lps beli hadiahnya, jam n kek, ktorang pun gerak la..


Perjalanan ktorg ke Cmeron Hinghland tu dari Ipoh ikut Highway n kluar susur Tapah..why?ha sebab Abah nak bwk kitorang singgah 1 port air terjun..pergh mmg best..n air terjunnya mmg nmpak dari jln raya yg berbelok-belok tu haha kt situ dh trasa sejuk sikit..ktorg stop, shoot gmbar, dah penat baru la ktorg teruskan perjalanan ^_^



Perjalanan kami menuju ke Berinchang..di mana lokasi ni mmg btl2 di tgh2 bukit Cameron Highland tu la..pergh..mmg sejuk..kitorang Checkin kat Hotel Titiwangsa, 1mlm RM288..bilik mmg luas..after checkin, ktorg kuar ke taman area situ jugak..tak jauh..dlm 2km je..


ha, kt taman masa nk makan masakan Mak ni la ktorg bg surprise kat Abah..wah bukan main suka lg dia dpt Jam baru, kek..haha kami anak-anak doakan Abah panjang umur+murah rezaki+sihat slalu+sentiasa dirahmati & dilindungi Allah SWT..Amin ^_^



Lps mkn ktorg blk ke hotel, and ready to Pasar Malam..ktrg just jln kaki..mmg sejuk gile waktu senja kt situ..aku dah la xde sweater haha tp takpe la..gagah :p


Lps blk dari pasar malam tu, ktorg mkn..aku n adik2 laki g mkn kt hotel, mkn steamboat haha lawak la deme tu..al-maklum la xreti..aku?hahaha mcm kerenah..so happy la that night..jarang dpt mkn ngn budak2 ni..ktrg berempat je mkn kt hotel cuz pakej hotel tu mmg utk 4org mkn je..nk ramai boleh tp share la :p


Then mlm tu tido pergh..gile sejuk…..aircnd xde pun sejuk..aku dah tak tau nk buat mcm mane dah..hergh maka dgn positif, aku pun tido je anggap tu kelebihan..kat slim tdo pns..dah sejuk, bnyk songeh plak kn..haha :p


Esoknya pg tu, ktorg bfst..then pegi jln2 kt Ladang Tea..wah mmg kagum tgk kehijauan bukit..so ktorg shoot gambar kat situ jugak..Abah aku leceh sikit..dia mls jugak bab nk bergambar ni..tp bila dia take part, lawak gak tgk gaya dia haha



So, tu jela..time nk blk, lps checkout, ktorg singgah area ape ntah namanya..tak silap aku Kea Hill..hill ke erk?tp Kea tu btl la haha ktorg singgah kedai cenderahati kakak kepada kawan Mak+Abah aku..verry special la..murah gile beli kt dia haha dah la murah..dpt plak jem strawberry 2, 1 jus strawberry n 4 keychain strawberry..


aku belikan utk Tunang Kesayangan aku Bantal Strawberry ^_^


So, tula dia..happy weekend la..soon, aku bawak Baby as wife ke sane Honeymoon yeay!!!!^_^

Here it is, some photo yg aku boleh share ngn korg.

Enjoy!









by : Boo



No comments: