................................

Friday, March 27, 2009

mEdia prima vs 60 earth hour


Sri Pentas,
No. 3 Persiaran Bandar Utama,
Bandar Utama,
47800 Petaling
Selangor
Malaysia

ok, kenapa aku tempek picture-picture MEDIA PRIMA? tak kan suka-suka je kot..oye finally aku dapat dah tempat nak buat praktikal..so, aku dapat internship kat MEDIA PRIMA BERHAD kat PJ..tapi aku xtau aku under channel tv3, tv9, nt7 or 8 tv tapi syukur alhamdullilah..lega gak dah dapat tempat tapi tak brapa nak lega sangat lagi cuz aku tak dapat cari rumah sewa lagi..budak-budak journalism dapat kat media prima seramai 10 orang, so ingat pompuan nak dok 1 umah ar ramai-ramai sumbat, xmuat tido berdiri hahahaha semata-mata nak save budget wooooooooooooooo ntah2 aku yang si penido berdiri itu kuang3..ramai gak nak buat kat media prima tapi xdapat, so bila je dorang tanya aku dapat buat LI katne, aku jawab ar media prima and then dorang kata TAHNIAH--> ? aku pun tak tahu..actually aku mintak kat BERITA HARIAN tapi syarat nak dapat kat sane sangat tinggi, so hanya 2-3orang je yang dapat kat sana.so, yamng lain ada yang pergi ke BERNAMA, RTM, UTUSAN, ada buat magazine and banyak lagi lah sebab 1 tempat ada amik 2-3 orang je..kami ramai, so banyak lah tempatnya..maybe ada jugak budak yang buat kat ASTRO..walau apa pun aku syukur aku dah dapat tempat sebab ada budak yang masih bermasalah nak dapatkan tempat..hopefully aku tak dapat 8TV huhuhu

OK-OK-OK-OK-OK-OK-OK-OK-OK

tukar topik penting plak..


60 EARTH HOUR?

off switch yang ada...SELAMATKAN BUMI KITA

bumi semakin panas..

hanya 60 minit..fikirkan anak cucu kita dan bumi ini..

Hah! ni post paling penting ye kengkawan..ok-ok-ok- esok malam 28 March 2009 sila sahut seruan save our EARTH dengan menutup semua switch elektrik selama sejam..alahai sejam apalah sangat kan..demi bumi tercinta..kalau nak lebih lagi lebih baik untuk selamatkan bumi kita yang tercinta ni..so, marilah adik, kakak ,abang, pakcik, makcik, datuk, nenek, mak, abah...mari kita tutup itu switch TV, mesin basuh, laptop, mesin jahit, peti ais, charger handset and segala jenis menda yang berunsur elektrik, sila switch off selama sejam untuk menyelamatkan bumi kita. Katakan YA kpd EARTH HOUR dan katakan TIDAK kpd PEMANASAN GLOBAL..marilah bersama-sama saling bantu membantu untuk memulihkan semula pemanasan global kita agar kita akan sentiasa berada dalam keadaan yang baik-baik dan ingatlah bahawa kita bukan mewariskan bumi kepada anak-cucu kita tetapi kita hanya meminjam sebentar dari mereka..kita harus menjaga amanah yang di beri..pinjaman seketika dari ALLAH S.W.T so, mari kita lihat sejauhmana keberkesanan kempen ini..oh ye, hot fm akan hentikan siaran mereka selama sejam untuk menyahut kempen ini..banggunan-banggunan besar juga akan stop selama sejam..anda pula bagai mana? TEPUK DADA TANYA MINDA..

BY:BABYBOO

No comments: