................................

Wednesday, July 6, 2011

Iman nipis lg dr kulit bawang

salam,

Haa arini nk cerita tentang diri aku dan keimanan aku (fuhhhhhh) actually sepenuhnya akibat kegagalan misi aku utk berpuasa straight seminggu pd minggu ni..

bukan main berkobar2 aku puasa isnin...konon nk smpai ahad..jawabnya hampeh..
berjaya pd isnin je..selasa perut sakit (silap aku sbb xsahur) berbuka plak mkn pedas mmg pedih je..rabu pun sakit perut, sahur tp sahur megi tom yam, pedas tu yg xberjaya gak..

what to do what to do?

so Khamis kena kuat kn semangat lebih lebih dan lebih bersemangat. kena minum susu (w/pun kat rumah xde kang kita cari) kena mkn roti, jgn mkn pedas2 nti skt perut rasa nak muntah sebab asid..

so, kita try and erorr esok pula..
esok khamis! kalo berjaya alhamdulillah...mahu sgt puasa esok..bila dah puasa sekerat hari,kita berbuka, rasa adoi rugi rugi rugi tp nak buat mcm mana, sakit perut. Tapi bulan Ramadhan kalo sakit perut pun mahu puasa juga kecuali tettttt dtg bulan.

so memang pendek kata iman aku nipis lagi dr kulit bawang..nk bertahan tu nauzubillah pun
ya payah! mahu berubah mahu berubah!

jom berubah sama-sama :)

p/s : kalo kuat iman, sakit perut skit pun aku rela lg tp bilalah iman nk bertambah kuat
ya Allah ampunkan dosa hambamu ini..

update b
y baby


No comments: