................................

Saturday, July 9, 2011

Labu Sayong

salam,


sape pernah dengar Labu Sayong? angkat tgn! ok jatuh tgn..Labu Sayong ini di buat di Kuala Kangsar, Perak di sebuah pertempatan namanya Sayong. Kalau xtahu di mana, pergi je pekan Kuala Kangsar tu, tanya, kat mana Sayong? sah2 org tahu nk jawab...

Kalau nak pergi naik bot boleh nk naik kereta pun boleh (bas aku xsure) kat Sa
yong ni byk sgt kedai kraftgn mcm ni...

ramai
yg dtg beli byk2 kdg2 boleh buat cenderamata utk kenduri. Cantik! kalau yg kecik2 comei pun ada...RM1 pun ada, Labu air kecik je, ada gak mak aku dapat 2-3 ketul org bg kat kenduri kawen :)

so balik kampung baru-baru ni saje2 jalan2 ke sana nak tgk2 hasiln
ya ah teruja! cantik2 kreatif betul org sayong...
Ini adalah labu ye bukan plastik hahaha hand made itu yg best! di perbuat dr tanah liat amat femes dan murah! cantik mcm ni leh dpt RM60 leh tawar dapat RM50 x ke ko rs nk peluk cium akak meniaga tu...

murah bukan??? sgt2! dah la hand made ingat senang nak buat?? cantik pulak design mmg i sentap xbeli hari tu oh tgu kau labu! hehehehehe

agak berlagak sedikit sebab tempat pembuatan labu di Kuala Kangsar ni dekat dgn rumah i..bukan sebelah rumah tetapi dekat utk ke destinansi so boleh pegi kejap pastu patah balik fikir nak beli ke idok pastu pergi balik utk beli hehehehe *melampau nk balik pikir ^_^

xtahu plak aku kot pada mata korang xlawa ke kan tapi mata aku ah 'nk itu ini' 'yg design itu kak' 'ha ni berapa kak???'

Dlm labu ni boleh letak mentol so boleh buat ala-ala lampu tidur..byk sgt pattern dan design tapi aku xsempat nk snap gambar sgt melayan mak aku survey labu~

see mmg cantik! klasik!

Dua ni baru RM100 ukiran masya Allah cantik! Ada yg bulat2 rendah2 pendek, tinggi, wrna itu ini .. aduh jatuh hati...next balik kampung mahu beli!

update b
y baby

No comments: