................................

Wednesday, July 6, 2011

Oh Makcik Jual Nasi baik hatimu bg hadiah..

Salam,

sebenarnya memang xsabar nak buat entry ni! serious ^_^ so, xdpt snap gambar dgn DSLR pun xpelah guna handset kapcai pun xpe :) tetap nampak objek tersebut.

ok knp xsbr2 nak cerita? sebenarnya nak bagitahu uols yg i dpt hadiah from China! yeay! bukan sape2 yg rapat dgn aku yg bagi tetapi yg perlu di Hightlight kan di sni ialah Makcik Jual Nasi tepi jln, naik lori jual nasi bungkus kat TTDI damansara yg bagi..


see..mcm mana lah aku tak excited nak cerita kan..aku nak kata rajin beli nasi kat situ xjugak lah dh berbulan2 xbeli, just aku beli pun sekali dua xsilap aku xsmpai 4 kali..semalam terbuka hati nk tapau nasi kat makcik tu..sebelum2 ni aku tgk lori makcik tu mcm dh lama xada..lepas tapau nasi lauk daging msk lemak, sedikit ulam kcg kelisa, sambal belacan, aku pun berdialog :

aku : berapa RM makcik?

m.cik : Rm4 (murah ke idok???murah la daging aku amik byk, siap amik kentang hehehe)

aku : eh rasanya mcm dh lama xnampak makcik meniaga sini..(memaniskan mulut sambil tgu baki)

m.cik : oh makcik cuti nak..makcik pegi China melancong.

aku : wahhhh bukan main lg makcik seronoknya best ke makcik?

m.cik : maklumlah xpernah pegi, best! ikut rombongan kwn makcik, hospital dia doktor2 buat rombongan, kebetulan kwn makcik nurse. dia pegi, dia ajak makcik sekali, tu yg makcik merasa jgk nak..

aku : alhamdulillah mesti seronok kan makcik..shopping..jln2 patut lama xde..

m.cik : ada la nak beli ckit2 seronok berjalan je ha..eh kejap! nak buah tgn? nah pilih nk yg mana nak (sambil menghulur 1 beg)

aku : eh xpayah la makcik ada pulak nk bg sy..eh xpe xpe

m.cik : nah pilih nak mana amik la mne suka..

aku : eh xpela makcik

m.cik : (menghulurkan beg tu lg dekat ngan aku) pilih nak..

aku : (maka aku pilih la ini...)

terima kasih makcik jual nasi..


mula2 aku ingat 1 je beg ni..dlm hati, eh boleh la aku letak make up..lipstik, maskara, bedak, jadilah kan :) selama ni campak2 je kat dlm handbag..

chopstick tu aku pilih wrna ungu :) sweet bukan?


tapi..bila aku buka beg tu tgk2 ada lagi satu! suka!


aku buka lagi ada lagi satu! suka! suka! berbunga2 aku hehehehehe pastu eksited nk buka lagi..

tgk2 ada lagi! wah!!!!!!!!!!!!! suka! suka! suka! lagi bertmabha2 suka lah aku kan! leh letak syiling, ltk handset letak kunci blah blah blah...

Buka lagi ada lagi! hahahahahahha so total ada 5! so aku dpt hadiah 5 in 1 ^_^

suka sgt..thanks makcik! sy beli nasi lg nti ya!



So terus tangkap2 gambar tunjuk kat boo suruh dia edit kan hehehehehehe kalo x handset kapcai aku tu alamak pudar je gambarnya aih aku mana ada DSLR kan (jeling boo)

so di samping dpt nasi lauk murah, dpt juga set handbeg dr China yg cute-cute belaka! so rajin2lah ringan kan mulut dgn org tua...

Thank you :)


update by baby

No comments: