................................

Tuesday, December 15, 2009

7 waktu x digalakkan minum ayor

Salam..

uols,td aku merayap ke blog-blog yg patut, pastu terbaca 1 entry ni by http://petuasejagat.blogspot.com lalu aku terbaca antara entrynya berkaitan ngan petua minum air, ayor, water, ayaq..so, aku nak share bersama uols semua jugak mana tau uols nak sgt tahu info ni ke kn tp xjumpa..

uols nak tahu???? terdapat 7 waktu yang kita tak digalakkan untuk minum air. kalo buleh uols cubalah elakkan. Tapi, kenapa plak agaknya kita tak digalakkan minum pada waktu-waktu tersebut?of course bagi memelihara tubuh badan agar sentiasa berada pada tahap terbaik. ececeh :)

air = penting!!

minum air

Minum air - allthelook.org

7 waktu yang di maksudkan tu adalah:

1. Sebaik saja bangun tidur.
-Tapi kita memang digalakkan minum dulu air kosong sebelum bersarapan.

2. Selepas keluar dari bilik mandi atau tandas.

3. Selepas memakan buah-buahan.

4. Selepas bersenam, beriadah ataupun melakukan kerja-kerja berat. Kalau nak minum gak, tunggulah selepas beberapa ketika.

5. Sewaktu tengah makan.
-Senang kata, cuba elakkan makan berulam air. Mengikut kata orang, tabiat inilah yang mengakibatkan perut buncit.

6. Sebelum atau sesudah makan.
-Tapi anda boleh minum baik dalam jangka waktu 30 minit sebelum makan ataupun 30 minit selepas makan.

7. Selepas melakukan persetubuhan dengan pasangan.<----(APAKAH???)

so, now dah tahu kan? yuk kita amalkan bersama (^_^) kalo lupa xpe ngeh3

NOTA KAKI : sumber dari http://petuasejagat.blogspot.com utk sekadar pengisian bersama..ngeh3

BAB
y

2 comments:

Ijan said...

wah ilmu baru ni.hehe
jom exchange link=)
http://blogijan.blogspot.com/

BABYBOO said...

yuk tukar link hehehehehehe :)