................................

Thursday, December 17, 2009

MUHARAM = MARINA

Salam maal hijrah semua :)

1 Muharam detik permulaan...

permulaan tahun islam hijrah
perpindahan nabi dan umat islam
dari kota mekah ke kota madinah

atas keyakinan dan iman yg teguh

kaum muhajirin dan ansar bersatu.
rela berkorban harta dan nyawa.
demi menegakkan islam tercinta........

hijrah itu permulaan.
hijrah itu perjuangan
hijrah itu persaudaraan
hijrah membentuk perpaduan.

oleh itu..
mari semua kita sambut maal hijrah..
cekalkan semangat..
tingkatkan syiar islam.
untuk sepanjang zaman..............








l
agu di atas adalah sekadar renungan sahaja..

ok..uols...aku nak bersTOR
y skit nih. Apabila setiap kali muncul tahun baru islam, makanya umur aku pun tetap meningkat jugak...1 Muharam genap umur aku setiap tahun islam..1431 Hijrah umurku makin bertambah tapi kompius 22 or 23 ngeh3 kalo ikut bulan omputih besday aku mmg la 26 ogos 1987 sebab waktu ni mak aku cakap sama dgn 1 Muharam :)

Mak aku cite, org tgh sebuk2 cuti, aku plak sebuk2 nak kuar tgk dunia huhuhuhu dah la waktu tu mak aku xready duit..sah2 kena agkut dgn aku2 skali bwk g bank utk kuar duit mana xnya dulu-dulu mana ada sgt guna atm kad ni..

Now, setiap kali tiba tahun baru hijrah, ada beberapa org yg akan ingat besday aku nih

1-mak aku (sah2 la kan)
2-abah aku ( sah2 la jgk kan)

3-arwah opah aku (belah mak)
4-aku ( ni kalo aku sndiri xingat mmg xsedar diri kot)
5-adik beradik (secara random okeh, ada ingat ada x)
6- Luqman a.k.a my boo (setelah 30 kali aku gtau)



lepas ni maybe uols plak akan ingat ngeh3 i like (^_^)

SELAMAT MELANGKAH KE TAHUN BARU 1431 MOGA LEBIH BAIK DARI yG LALU :) insyallah..

ALLAH SELAMATKAN AKU..ALLAH SELAMATKAN AKU..ALLAH SELAMATKAN MARINA MUHAMMAD...ALLAH SELAMATKA AKU :)

No comments: