................................

Thursday, December 24, 2009

Planning Marina Binti Muhammad

Salam uols..


Marina Binti Muhammad :: pandang ke hadapan weh~


ok, kenapa nama penuh???? sebab blog ni blog berdua..nanti korang kompius sape punya plan ni kan. so, nama penuh dah tu, xtau gak xtau lah kan~

ok PLANNING!!! ---> APAKAH?? sume org ada plan sendri kn even senyap2 jeh musti ada planning jgk kn??? ok, aku nak muntah kan plak plan aku utk jngka ms terdekat nih kat cni..ni adalah plan aku sengsorang xde kena mengena ngan sesape sama ada hdup atau dh pergi...kau pergi..iiiiiiiiii......(aizat)

ok, plan ni memang utk akan dtg, xkan lah utk yg dah berlalu kot kan..seperti yg kita sume maklum, tahun 2009 bakal kita bye2 kan dgn pnuh tawaduk kita bakal menerima 2010 dtg :) ok, plan aku???

2010, aku dah grade (insyallah) dlm bulan 4-5 mcm tu la, so plan nya nak ada keje lepas je habis balaja. kalo buleh habis je exam nak ada keje dah baru walah cai!

now, aku dah ada keje dh utk bulan 5-6, projek besar menanti (maslara), buat projek bridal! yes (aku kuli jeh) tp xpe, aku on jeh asalkn aku xdok umah, income harus masuk poket!!!

lepas2 tu nak cari keje tetap ape2 je aku nak aply tp kalo buleh aku nk jd wartawan ar kan..dh tu je aku hebat belajar..kalo dh dpt keje, aku nk amik kete..

dlm ms yg sama, aku nk simpan duit utk kawen. Even aku pompuan, sah2 aku kena ada gak duit sndri kag nk korek celah mana plak nak beli hantaran bagai. target aku kawen dlm 2-3thn lg la kot sbb aku ni actually bukan ready sgt mental emosi nak kawen nih..mestilah aku nk kena set mind aku ni sungguh2 xgitu?

Dalam masa yg sama aku nak simpan duit renovate umah aku tu..harusssssss selesa kan nak duduk..lagipon nak mak abah aku selesa..aku kan anak sulung, harus bantuin mereka dong.bagi duit kat mak...

Pastu aku nak ada akaun bak peribadi. haa ni khas utk aku enjoy ngan kwn2 sbb aku ada gak plan ngn kwn2 nak gi bercuti travel jauh2 ckit b4 kawen..kena lah ada wang nya dong.. Ni kira plan "short term" area 3tahun ni jela lbh2 aku xberani nk cte takut aku pun xbpe pasti..tp still ada plan 5thn akn dtg 10 thn akn dtg ni lain kali la aku share erk..

#########################################################################

Ok-Ok azam baru!!!
azam baru aku xnak ngutuk org, ejek org, nak kurus, nak advance kan study, nak mencantek kn diri, nak sopan2, nak jd ank baik, kakak baik, kwn baik, gf baik..
ok sekian azam aku yg berkepol-kepol nih.

hajat masih xtercapai :
  • menanti kete baru boo
  • mahu bercuti dgn boo
  • nak bju couple ( ok-ok ni salah aku sbb tiap kali nk bli ada je komen )
  • nak handset baru ( hp aku dh sgt buruk)
  • nak ada digital camera kalo buleh nk dslr cam :)
  • nak amik lesen kete
  • nk ada sport shoe yg havoc skit
  • nak ada gelang kaki emas chumel
  • nak handbeg branded ckit :)
  • nak dekan sem akhir (oh no sem ni la akhir!)
  • nak jd wartawan Bk mantap
bakal ku coba utk kota kan tahun 2010 ini huhuhuhu

BAB
y

No comments: