................................

Thursday, June 10, 2010

ikan masin keli????owh~

salam :)


now rasa sgt ngantuk la pulak..nak tdo, asar~ xbaik tdo ptg2 nanti leh jd gilo (korg caye ke hah?)

so amik ksempatan update ini b/l/o/g ^_^


tadi aku follow my mom ngan mak andak aku gi kenduri doa selamat makcik sedara aku. Mula2 plan, aku xikut alih2 mak aku ajak sebab leh tlg2 org umah hidang-hidang nasi + lauk pauk..aku dengan baik hati pun zasssssssssssssssss ikut jela..


naik kete makandak, smpai la ke rumah makcik besah (ni pun nak gtau????) ----------> dh aku nk gtau, layan kn aje ler


sesampai je di rumah makcik besah, aku pun zassssssssss duduk di dapur (kontrol ayu btl2 shawl)

lama2 kalo ko dok umah org dekat 6jam, ko sewel x?????? see..6jam okeh aku kat umah makcik aku tu coi!


aku tlg2 la angkat hidangan segalak..cedok2 lauk tu sape lagi ko lain x bukan AKU :) hehehehe tapi rimas ar 6jam dok ngan bju kurung..umah makcik aku tu dpur dia 2org selesa la tapi kalo ko sumbat 20org mahu ko nk ngamuk2 kan~!


haaaaa! ni nk share ngn uols,,,td depa ada grg ikan masin yg pelik and gelinya, ikan masin tu adalah ikan keli! auw~ aku geli nokssssssssssssssssssss dun like keli2 one!


korg tahu x b4 ni ikan keli org wat ikan masin?? aku? sah2 xtahu! tu yg terkejut lagak JUARA tu td kat dpur tp wat muka mcm dh tahu 10thn lalu hehehehe cover beb!

haaaaaa aku wif adik lelaki bongsuku :: ni wkt nk pegi..jam menunjukkan 9.30pg :)

sesampai je..zup! ke dapur dan tlg2 :) aku?? eh x! aku tlg skit2 je tu ats ni mak aku n makandak aku hehehe

ha..ni rebusan2..ada rebusan jantung pisang, pucuk ubi, mcm2 ulaman lagi di rebus..sedap weh cicah smbal belacan! smbal belacan mkandak aku ngn mak aku superb beb!

ini adalah sambal belecan :P ---------------> siapa yg xtahu hakikat ini adalah smbal belacan marina oi!sume org tahu kowt!

sambal tumis udang :) sedap!

kari ayam ...i like but aku xsuka aym di msak dgn kulit sila buang kulit aym kalo nk msk..aku geli beb~

ikan goreng biase ngan ikan masin

ha ni lah ikan masin keli euw yeyek kek!

gulai lemak kacang buncis with udang..ni superb!

Haaaaaaaaaa ni kena terang lebih sikit..ini namanya ikan masak pindang..ikan ni di masak 3 hari 3mlm tau kalo uols nk tau..lama nk msak weh,,enak! ikan lembut blh di mkn sekali tulang2 kira telan sume la............daun tu daun seniai..ha..daun tu blh buat ubat tau..blh baik kn luka dalaman..bagus utk kesihatan sila2lah mkn kalo jumpa..

p/s: selalunya org msk pindang ni ngn ikan sungai byk tulang tu sebab pindang ni di msk lama, smpai tahap leh di mkn sekali tulang, mcm ikn sardin tu heheehe



byk kan lauk pauk dia? ceh! penat aku nk cedok2 hehehe


see..jgn ingt kenduri doa selamat xpenat! letih beb tahap ngantuk2 skt kpala~tp xpe, at least terluang masa aku hehehe xla asik dok umah je kn kn kn

;p

ok! jom tdo kroh3 zzzZZZZZZZZZZZZZZZZ

1 comment:

KELI OH KELI said...

jom ke blog ikan keli..mungkin lepas ni boleh suka sikit kat ikan keli...