................................

Monday, November 9, 2009

BENARKAH SUKAR MENCARI JODOH?

Benarkah jika kita tiada teman lelaki atau teman wanita istimewa dari dulu, sgt susah utk mencari kini ?

oh knp i highlite kn persoalan di atas? byk sebab...sebab nya i sentiasa berada di sekeliling dengan orang yg mcm ni. Sentiasa ada yang sedang mencari pasangan. Bukan lelaki sahaja malah wanita pun. i rasa sgt takut bila dengar luahan mereka.

Al-kisah, i on Ym satu petang ni, ada la seorang lelaki ni (yg dah lama i add tapi jrg berkomunikasi) sila phm ye boo, bkn gatal tp bersosial. Tiba2 ptg tu dia BUZZ! dia tny, ada kwn yg solo x ? hurm..aku ckp la byk gak nape ? Rupanya dia nak cari awek. Dia pernah bercinta tapi putus tgh jln (maybe jodoh dia org lain)

Aku pun borak2 ngan dia, kesian plak aku cuz umur dia dah mencecah 27 tahun, student upsi (bakal guru) lelaki ni. Yela, sape tak risau kalo 27thn still solo kn, so aku xleh nak tlg direct wehh mampos aku nti org baling taik. Aku bg pendapat kat dia add kat fb aku kwn2 yg ada mana tahu ada yg sangkut (tapi depends on jodoh ALLAH jugak) aku nak tlg mcm mne lagi uols ? kn? Pasti uols pun ada kwn2 yang mengalami situasi mcm ni kan ?

Pastu, aku ada juga kwn pompuan yg sama mcm dia. Kebanyakan nya yang pernah bercinta tapi sangkut tgh jln. Aku rasa kalo aku putus dgn boo ni (mintak simpang nauzubillah) aku pun xde teman until now kot. Tambah2 aku ni tak reti bab2 ni..(see..nampak sgt boo yg ngorat aku lbh2 dulu)

Memang la kalo blh aku nak sgt tlg kwn2 aku ni tapi tak kan la kau nak msuk campur hal pemilihan jodoh mereka kot. Termasuk lah dik aku wehh. Tapi adik aku tu mcm tgh berKWN dgn someONE sajo. Handsome gaksss uols hahahahaha kakak yg gathaii

Ok-ok berbalik kpd topik kita td, so pada pendapat uols la kn, mcm mne nak tlg kwn-kwn kita yg mempunyai problem yg cam gini ? yela..di samping kita berbahagia, kita nak jugak tlg org bahagia. Baru lah kita akan bertambah-tambah bahagia. Tak gitu? so, jom kita pikir kan jalan yg seswai bersama2.

Tapi tak nak la cari jodoh mcm "lelaki gathal" yg aku cte hari tu kan..yg tu melampau la kutip2 tepi jln sajo alamatnya nak kena santau la tu fuh!

Kira-kira babyboo : sudah bercinta selama 5tahun 4bulan 3hari. syukur sgt masih bersama harap hingga selamanya.

BABY

6 comments:

kekura tekura said...

well,gua dah nak masuk 26,rilek jer...xdesperate pun nk cari pasangan...etika lelaki sejati,sentiasa berjiwa muda..:D

BABYBOO said...

fulamak ada etika peribadi ke?hebat nyo ingat kan etika kewartawanan ngan etika kaunseling je kane blajo kat usm nih.

aizat said...

buat apa bercinta kalu one day, bila dah kawin, tapi merana... baik merancang masa depan sendiri dlu, sblm berfikir merancang kehidupan berkueluarga

BABYBOO said...

yela aizat, tapi ko nak start bercinta waktu umur berapa?

BABYBOO said...
This comment has been removed by the author.
BABYBOO said...

well...suma tu berbalik pada diri sendiri..nk cari psgn,ade je kt mane2..tp diri kita ni,market x?i mean tingkah laku..sifat peribadi..tuturkata..paras rupa xpenting..yg penting hati tu blh wat org terpikat..baru boleh ikat haha=D (BOO)