................................

Monday, November 16, 2009

KEPULANGAN~



Tambang ke Jeti sudah naik tak beragak RM2~

Salam uols

aku sudah selamat sampai ke rumah. Mengemas2 barang amat melelahkan aku. Sakit2 badan aku mengangkat barang ke stor..dah la MPD restu mcm sial caj2 mahal2
**vavi tol! dah la tak mintak permission student. Tak berkat ok ko mkn duit kami. Sgt vavi!

Aku mmg bengang je dgn sistem and pengurusan restu tu. berterabur dan macam tak bagus. Malas komen byk2 nanti aku komen kat peti komen jeh~

Setiap kali last sem, mesti malas nak mengemas. Habis examnya khamis, malas ngemas punya pasal aku balik la isnin. Lagipun faktor mak aku xde kat umah wat kan aku malas balik.

Ok, sambung..tadi actually aku buat langkah berani mati gi btworth tanpa beli tiket terlebih dahulu~ so, tergesa2 kuar kul 1ptg nak kejar bas jam 3.15ptg. Mmg menggelabah. dah la rapid lembap semacam je arini. Time2 nak terkejar2 la pintu pagar feri wat hal, escalator kat Jeti xberfungsi. Mmg sebal! aku berlari2 dgn mengendong beg berat2 bagak. Dah la sakit badan ngemas dan angkat2 barang ke stor pun masih terasa lagi.

Berkat pertolongan dan semangat dari boo, aku dapat kejar bas kul 3 suku tu sipi-sipi uols, driver dah tutup pintu nak gerak dah aku panggil "pakcik! pakcik! tunggu..bas ke KK kn? tgu sy beli tiket.." dia kata naik je, bayar kat dia.Ok..motip? xtau knp dia amik duit tu.

Hasilnya, aku selamat sampai setelah 1 jam setengah terpuruk dlm perut bas di temani bau kurang menyenangkan si uncle india sebelah aku tu, kesejukan, kehujanan namun, alhamdulillah aku selamat :)

katak aku tetap ado di mano-mano sajo

Dengan beg2 berat lagii

Tara! kosong bilikku

perjalanan ku


:)
Selamat tinggal Penang, selamat tinggal Maria. Jumpa sem depan ya!

Nota Kaki : Selamat Pengantin Baru buat bakal pengantin : rumateku yg bakal melangsungkan pernikahan beliau pada raya haji ini amin...

BABY


No comments: