................................

Tuesday, November 3, 2009

Tubuh Kecil Sang Kristar

Boleh dikatakan 3 4 kali sebulan aku balik Ipoh dari Slim River tiap ari Jumaat untuk balik berehat kt kampung ngn famili..and tiap kali aku balik Ipoh, aku ikut Highway yang agak bahaya bagi pembonceng motosikal berkuasa rendah macam aku..
Memanglah terasa amat penat okeh bile bawak moto yg tak laju ni..rasa mcm tak cukup gear pun ade haha tapi ok la..Modenas Kristar aku ni aku jg ngn minyak 4t VSX..biasenya nk pnjat bukit moto ni boleh pegi 90km/h..tapi ok la bile guna VSX ni panjat bukit boleh pegi 100-110km/h....
Banyak sebenarnya risiko bile bawak moto ni...kadang2 bile terlalu lama menunggang kat highway tu, fikiran melayang2 buat mata tak fokus..sometimes bdn penat mata layu..tambahan pulak musim hujan sekarang ni..basah kuyup aku kelmarin balik dari Ipoh ke Slim..tu sebab ade pernah jd mcm2 accident membabitkan penunggang moto..ade yang langgar blakang lori yg tgh berhenti kt tepi highway la..ada jugak yang hilang kawalan terbabas la..ade yang tertido masa bawak moto..
Moral of the story: Beli kete terus, jangan beli moto..haha=D
By: BOO

No comments: