................................

Friday, November 6, 2009

Hasutan atau diri sendiri x nak buat perubahan??

salam

alhamdulillah aku dah lepas 1 paper, yakni kewartawanan 2 and tinggal lagi 2paper iaitu psikologi kaunseling (isnin ni) dan psikologi kesihatan (12hb ni). Aku bab2 nak membaca kaunseling ni lomah ckit sebab byk guna teknik2 terapi dan apa2 yg sekutu dengannya. malasssssssss akak okeh so smlm patutnya ada masa study aku telah melakukan perkara2 tidak berfaedah a.k.a merugikan.

Apa yang aku buat? jgn di tanya la selagi bukan study, tu la yang aku buat makkkkkkkkkk takut2..adakah mungkin disebabkan hasutan setan di sekeliling atau diri sendiri yg tak nak lakukan apa2 perubahan? aku takde jawapannya sebab malas pk beb.


ok jom layan aktiviti smlm yang aku buat. Actually sepenuhnya di bilik sajo :

habis2 paper kul 11 pg semalam aku terus zasssssss ke bilik utk mkn dan rest kan bdn segala. Area jam 1.34ptg (aku tgk jam tu yg details tu) aku merayap ke bilik jiran ku (merangkap teman sekuliah ku jua) so kami tuka2 movie, borak2 0 sajo, aku pinjam buku ujang dia, kami borak2 mantap pula makin lama aku tak sedar jam 3ptg, ok...

brape lama masa aku dah buang uols??sgt membazir sajo.


seterusnya apabila aku sedar sudah lewat ptg, aku pun kembali semula ke bilikku yg serabut dek nota2 (serabut je tak baca pon), aku pun ngadap laptop sejenak sampai line tenet takdo baru aku rest2 (baca ujang) masih bukan study.

Aku dah habis solat zohor (ni jam 3ptg labey2 ok = sgt keji) aku pun msj dengan boo beberapa ketul.

Baby : azan pukul bpe?
Boo: area 4 suku, knp?
Baby: ngantok..tapi dah nak asar..(ni jela keje aku ngantok2 sajo)
Boo: xpe2 b tdo ek nti kul 5, abg kejut.(see?galakkan aku plak)
Baby: tapi tak dosa ke?
Boo: ish, tdo je (sebab tak masuk waktu lg)

mula2 aku tak nak la ingat nak solat asar dulu lama2 mcm ngantok tahap kabur2 (see? kronik pemalas!)

aku puntdo seSOGAR yg mungkin. Jam 4 berlalu..jam 5 berlalu..5.40ptg..ringtone ku berdering (if u were mine, i'll be u're everything and u be the......) ha teka lagu apa ringtone aku?? tgk2 boo col.

Boo : syg, bgn dah 5.4o ni tak elok tdo wktu2 ni (bkn dr td sbenarnya tak elok ke?
Baby: pukul bpe?
Boo: (beliau ulang) 5.50 dah.bgn ye abg nak gi main badminton jap lagi ni.
Baby: baiklah.

(tapi mamai2 atas katil, at last dekat2 kul 6 melulu utk solat) see...byk masa aku bazir, hakikatnya aku tak suka tdo ptg, amat jrg aku tdo ptg tp setan hasut2 aku or what erk?

Mlm plak, lpas habis membasuh baju, mkn n solat, aku mula buka nota tara! jgn salah phm.nota mmg terbukak, tp aku wat menda lain okeh. aku YM, aku baca ujang, aku borak2 ngn rumate aku, aku msj2 boo, see..masih bukan study. aku tgk nota (tgk saje tak membawa makna apa2 marina oi) pastu tetibe rumate aku.

Maria : sy rasa mcm nak buat bubur kcg plak. sy ada beli kcg ijau+santan (kooo semangat dia)
Aku: yeke, ei awk pndai msk erk?buat lah (senyum2 nak mkn)
Maria: senang je buat.Awk ada gula?gula sy ada tp risau xckup.
Aku: ada2 byk tu, amik la.

so, dia pun semangat2 buat, aku? pasti akan tgk jo. Nota kat tgn aku ni, tapi aku tak bc.
(pahal wehh pahal?)

Sesudah msk, kami pun mkn berjemaah pada jam 12 mlm. hahahahaha amik kooooooooo melantak tgh mlm anak dara ke anakonda nih??

Area kul 1 pg aku dah sengguk2 ngantok, nota??ada je kat katil tp aku tetap tak setia pdnya.Boo plak dah mimpi2 sogar dah, so tak lama aku tutup lampu n kroh kroh kroh sajo.

melalui apa yg aku cte di ats, aku ni knp erk? asal nota je aku tak nak, asal nota je tgn n kaki aku panas2 nak ngadap.sbnrnya aku ni knp yg tak sedar diri lg ni ngeh3

Nota kaki : byk nya guna word "sajo" sila kira kalo tgh xde keje.

BABY

2 comments:

Cik Siti Hajar said...

kite serupe:)

BABYBOO said...

ngeh3 hasutan setan kan?kan?bukan salah kita kn?kan..